Thursday, October 31, 2013

Οι πολίτες της Νορβηγίας είμαστε πολύ προνομιούχοι

"Από τα 19 μου δεν ζούσα μόνιμα στο Skaugum, αλλά πάντα ήταν η βάση μου", λέει ο Χόκον. "Τώρα, όμως, μου φαίνεται διαφορετικό και το Άσκερ έχει αναπτυχθεί πολύ από τότε".  Ο Χόκον και η Μέτε Μάριτ, όπως και τα περισσότερα σύγχρονα ζευγάρια, είναι ισότιμοι στο γάμο τους.  "Βέβαια, δεν μπορώ να θηλάσω την κόρη μου", λέει χαριτολογώντας ο Χόκον, "αλλά μπορώ να την κάνω μπάνιο και να της αλλάξω πάνα. Προσπαθούμε να μοιραζόμαστε τις δουλειές με τέτοιο τρόπο, ώστε να ξεφεύγουμε από τους κλασικούς ρόλους της γυναίκας και του άντρα".    εν πάω πάντα εγώ την Ίνγκριντ στον παιδικό σταθμό", προσθέτει η πριγκίπισσα.  "Σε ορισμένες υποχρεώσεις, όμως, ανταποκρίνεται  αποκλειστικά ο διάδοχος του θρόνου, κυρίως στο εξωτερικό", εξηγεί ο Χόκον.  Οι πιο σοβαρές, ωστόσο, βρίσκονται κοντά στο σπίτι. Όταν πέρυσι ο βασιλιάς Χάραλντ προσεβλήθη από καρκίνο, ο διάδοχος του θρόνου ανέλαβε όλα τα επίσημα καθήκοντα ως αντιβασιλέας από το Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο.  "Έπρεπε να έρθω αντιμέτωπος με τη σοβαρή ασθένεια του πατέρα μου. Την ίδια στιγμή, βρισκόμουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και έπρεπε να ανταποκριθώ και σε όλα τα καθήκοντά του. Βέβαια, είχα υπάρξει αντιβασιλέας και στο παρελθόν, αλλά όχι για τόσο μεγάλο διάστημα και όχι λόγω ασθένειας του πατέρα μου. Έτσι, ήταν διαφορετικά τώρα. Πλέον, ο βασιλιάς ανάρρωσε κι έτσι μπορώ να πω ότι η περίοδος εκείνη ήταν μια πολύ καλή εμπειρία για μένα, κυρίως επειδή χρειάστηκε να αναλάβω καθήκοντα που δεν είχα αναλάβει ποτέ στο παρελθόν. Ήταν πολύ χρήσιμο".  Ορισμένα από τα καθήκοντα του Χόκον, κυρίως εκείνα που αφορούν το φιλανθρωπικό έργο, είναι εξίσου χρήσιμα. Στις αρχές του χρόνου, για παράδειγμα, ως πρέσβης καλής θελήσεως των Ηνωμένων Εθνών επισκέφτηκε έργα που έχουν γίνει στην Τανζανία για την  αντιμετώπιση του AIDS.  "Οι πολίτες της Νορβηγίας είμαστε πολύ προνομιούχοι σε σχέση με άλλους ανθρώπους. Οι δεσμεύσεις και οι στόχοι του Ο.Η.Ε. είναι πολύ σημαντικοί. Διεθνείς αξιωματούχοι κατάρτισαν έναν κατάλογο με οχτώ στόχους που πρέπει να επιτευχθούν μέχρι το 2015

No comments:

Post a Comment