Tuesday, November 19, 2013

Mία Άγνωστη Φιλία

Δοσμένες στην καλλιτεχνία, συνδέθηκαν με ανθρώπους για τους οποίους έδειχναν πως περιφρονούσαν τα όνειρά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι δύο αυτοί μύθοι, με την παράλληλη πορεία και το εξίσου αινιγματικό τέλος, έγιναν φίλες...

Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 1977. Έξω από το ναό της ορθόδοξης εκκλησίας του Αγίου Στεφάνου, στη Rue George Bizet στο Παρίσι, το συγκεντρωμένο πλήθος φωνάζει "Mπράβο Μαρία, μπράβο Κάλλας", με τα δάκρυα να κυλούν στα μάγουλα των περισσότερων, καθώς περνά η σoρός της μεγάλης ντίβας της όπερας. Οι φωτογράφοι που έχουν μαζευτεί, σπρώχνουν τα πλήθη, ενώ τα φλας τους αστράφτουν και εστιάζουν σε δύο πρόσωπα που ξεχωρίζουν μέσα στους ανώνυμους πενθούντες. Είναι η πριγκίπισσα του Μονακό, Γκρέις, και η κόρη της, Καρολίνα. Παρά τα μαύρα γυαλιά που φορά η πάλαι ποτέ "παγωμένη" πριγκίπισσα του Χόλιγουντ, η θλίψη της είναι ορατή. Αν και λίγοι το γνώριζαν, οι δύο γυναίκες ήταν συνδεδεμένες με τους δεσμούς της φιλίας... Όλα, βέβαια, είχαν ξεκινήσει στη δεκαετία του '50, όταν ο Ωνάσης είχε ως έδρα των επιχειρήσεών του το Μονακό, με τη "Χριστίνα" μόνιμα δεμένη στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο και εκείνον κύριο μέτοχο των καζίνο της πόλης. Στενά συνδεδεμένος με τον πρίγκιπα Ρενιέ, ο Ωνάσης ήταν ένας από τους πρωτεργάτες της εκστρατείας που είχε σκοπό να επαναφέρει το Μονακό ως πολυτελή προορισμό για V.I.Ps, δίνοντας πίσω τη λάμψη που είχε απολέσει το πριγκιπάτο στα χρόνια του μεγάλου πολέμου. Ένα από τα σχέδια που κατέστρωσε ο Ωνάσης ήθελε τον Ρενιέ να παντρεύεται μία σταρ του Χόλιγουντ που θα πρόσθετε την αίγλη της σε αυτή του πριγκιπάτου των τυχερών παιγνίων. Η πρώτη επιλογή του Ρενιέ και του Ωνάση ήταν η Μέριλιν Μονρόε, σύντομα όμως έστρεψαν την προσοχή τους στην Γκρέις Κέλι, η οποία τελικά το 1954 έγινε η πριγκίπισσα του Μονακό. Συνδαιτυμόνες στο Ritz και τακτικοί προσκεκλημένοι εν πλω στις κρουαζιέρες της "Χριστίνας", το πριγκιπικό ζεύγος ήταν στενά συνδεδεμένο με τον Ωνάση και τη σύζυγό του, Τίνα Λιβανού. Όταν το καλοκαίρι του 1959 ο Ωνάσης προσκάλεσε το ζεύγος Μενεγκίνι για την περίφημη κρουαζιέρα στην οποία θα ερωτευόταν την Κάλλας, κάτω από τη μύτη του συζύγου της και της Τίνας Λιβανού, ήταν το πριγκιπικό ζεύγος που ξεπροβόδισε τη θαλαμηγό. Μετά το διαζύγιο του Ωνάση από την Τίνα, η μόνιμη συνοδός του Ωνάση ήταν φυσικά η Κάλλας, στο πρόσωπο της οποίας η πριγκίπισσα Γκρέις βρήκε αν όχι μία αδελφή ψυχή, σίγουρα κάποια με την οποία θα είχε καλύτερη επικοινωνία απ' ό,τι με την Τίνα, με την οποία επίσης συνδεόταν φιλικά και είχε μάλιστα προσπαθήσει να την πείσει να μη ζητήσει διαζύγιο από τον Ωνάση. Τίνα, γόνος της μεγαλύτερης εφοπλιστικής οικογένειας της εποχής, ήταν μία από τις πρωτοπόρους του τζετ σετ, δεν είχε όμως ιδιαίτερα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα. Αντιθέτως, η Γκρέις Κέλι υπήρξε ηθοποιός και, αν και ήταν πλέον πριγκίπισσα και μητέρα, αυτό δεν την εμπόδιζε να νοσταλγεί πάντοτε τις ημέρες του Χόλιγουντ. Για την ακρίβεια, στις αρχές της δεκαετίας του '60, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ τής είχε ζητήσει να επιστρέψει στον κινηματογράφο και να πρωταγωνιστήσει στο φιλμ "Μάρνι". Η Γκρέις είχε κάθε διάθεση να το κάνει, ταξίδεψε μάλιστα και στην Αμερική για να συναντηθεί με τους παραγωγούς. Τα όνειρά της, όμως, έλαβαν τέλος εξαιτίας της κατηγορηματικής άρνησης του πρίγκιπα Ρενιέ, ο οποίος ουδέποτε είχε ενδιαφέρον για την καλλιτεχνία, ιδίως δε για την Τέχνη και τα επιτεύγματα της συζύγου του.

No comments:

Post a Comment